Semnale şi simptome în cazul cancerului

No votes yet
Your rating: None

Simptomele metastazei la cancerSimptomele metastazei la cancer depind de localizarea tumorii.

În general, simptomele canceruli se pot clasifica astfel:

• Simptome locale: excrescenţe sau umflături neobişnuite (tumori), hemoragie (sângerare), dureri şi/sau ulcerări. Compresia şesuturilor înconjurătoare pot determina simptome precum icterul (îngălbenirea ochilor şi a pielii).
  • Simptome de metastază (răspândirea bolii): ganglioni limfatici umflaţi, tuse, expectoraţie cu sânge, hepatomegalie (ficat mărit), durere în oase, fracturarea oaselor afectate şi simptome neurologice. Deşi cancerul avansat poate cauza durere, aceasta nu este, adesea, primul simptom.
  • Simptome sistemice: pierderea greutăţii, scăderea apetitului, oboseală şi cachexie (atrofierea muşchilor şi a şesuturilor), transpiraţie excesivă (noaptea), anemie şi fenomene paraneoplastice specifice, respectiv condiţii specifice determinate de un cancer activ, precum tromboze sau schimbări hormonale.

Fiecare simptom din lista de mai sus poate fi cauzat de o diversitate de condiţii (diagnoze diferenţiale). Cancerul poate fi o cauză obişnuită sau nu a fiecărui simptom.

Acest articol conţine materiale traduse şi adaptate din Wikipedia de Nicolae Sfetcu sub licenţă gratuită GNU.

</embed>
Technorati Tags:Technorati Tags: cancer metastaza semnale simptome tumori Boli semnale simptome cancer metastaza tumori

No comments yet

Publică un comentariu nou

Google Friend Connect (leave a quick comment)
Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.